پیمانکار شرکت دانش بنیان بهینه صنعت شیدتاب مجری نیروگاههای خورشیدی در کشور

به گزارش روابط عمومی مرکز کاشمر در خراسان رضوی ، بمناسبت هفته دولت نیروگاه انرژی خورشیدی با حضور رحیمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی ، دایی صراف فرماندار ، امام جمعه و مسئولین دستگاههای اجرایی شهرستان کاشمر افتتاح گردید .

افشین رحیمی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کاشمر با تأکید بر اینکه باید به سمت وقف حرفه‌آموزی گام برداریم، اظهار کرد:  موضوع مهارت‌آموزی به‌عنوان یک نیاز مهم و یک ضرورت انکارناپذیر در جامعه بشمار می‌رود، لذا سازمان فنی و حرفه‌ای به دنبال رسالت و مأموریتی که در این حوزه دارد تلاش می‌کند با رایزنی و امضای تفاهم‌نامه‌هایی با بخش‌های مختلف جامعه بتواند این فضا و زمینه را فراهم کند. وی بابیان اینکه خراسان رضوی درزمینه راه‌اندازی و تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای اولین استان کشور بوده است، تصریح کرد: در حوزه مراکز دانش‌بنیان هم اگرچه تاکنون در کشور چنین مراکزی در حوزه فنی و حرفه‌ای نداریم، اما تاکنون در خراسان رضوی موفق به راه‌اندازی و افتتاح دو مرکز شده‌ایم. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین در فراهم کردن بسترهای لازم در حوزه فنی و حرفه‌ای بیان داشت: مرکز تخصصی مهارت‌آموزی بااعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان توسط خیرین در مدت 8 ماه ساخته‌شده است.

ابوالفضل خبازی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اظهار داشت : پروژه احداث نیروگاه 5 کیلو واتی مرکز آموزش فنی و حرفه ای  با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال  توسط جمعی از خیرین شهرستان تولید و راه اندازی شد .  خبازی بابیان اینکه استفاده از نیروگاه خورشیدی علاوه بر کاهش مصرف برق مزایایی بسیاری همچون جلوگیری از قطع برق در زمان قطع احتمالی در بهار و تابستان به همراه دارد، ابراز کرد:  با توجه به ظرفیتی که کاشمر در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر دارد می‌تواند به سمت خط تولید پنل های خورشیدی، آموزش و استفاده از پیمانکار حرکت کند و مرکز فنی و حرفه‌ای کارگاهی به جهت تولید این حرفه تجهیز کرده است

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *